edison39.nl is een onderdeel van Stichting Dwaalhaas : KVK 69071004

ZATERDAG 7 oktober A.S, IS MIJN "WINKELTJE" WEER OPEN VAN 11:00 tot 17:00 !

zaterdag 22 april 2017

Vandaag gekocht : Delfts Aardewerk

Een heel apart bord "Delft" hand gemaakt....
ik heb al uitgedokterd dat het "Nieuw Delfts Aardewerk" (kostbaar) is, maar ik ben nog volop bezig om hier nog meer info over te verzamelen....

ook via Marktplaats... :
Vraagje aan de kenners van Delfts Aardewerk
( door "gedonder" met online verkoop NIET te koop )
maar ik zou hier graag iets meer van weten ..
het bord is bijna 30 cm doorsnee
een beetje groen blouw ( heel apart )
er zitten een paar puntjes in van het bakstandaartje, en wat crakelee ? kleine barstjes ONDER de glazuurlaag.. 
het bord is helemaal gaaf / intakt....

wie kan me helpen, wie weet hier iets meer over ? 
wat is de waarde van zo'n bord ? 
hoe oud is het ?

ik heb veel Delfts Blauw gezien, maar dit is iets heel anders, dit is meer "turkaise".
dit bord is duidelijk ook niet machinaal gemaakt, omdat er wat äfwijkingen in zitten, het bord is niet precies rond... 

wie kan me helpen en weet hier meer over ?


bedankt vast.




antwoord via marktplaats :

vandaag Beste Hans,
Google eens op nieuw perzisch delft. http://www.capriolus.nl/nl/content/de-porceleyne-fles-delft-nieuw-perzische-vaas-met-oren

Met vriendelijke groet,
Paul 08:29

wow..bestond dat ook al ? het is dus een duur bord... ?

kei bedankt...
groetjes  Hans  ( ik) 08:40

vandaag 23-04-17
een telefoontje gehad van een kenner / verzamelaar...
het bord schijnt een verkoopwaarde van 200 tot 250 € te hebben !
:-) "Katjing" huh ? ZO VEEL ??? "bizar"....!